Rivstart

Nu har vi äntligen börjat renovera! :)
Efter jul och sjukdommar har vi börjat riva vårat sovrum.
Jag fick ett ryck för ett par veckor sen och slet ner tapeten men nu har vi rivit golv och tak.
Vi har redan lyft 2 golv och ska börja på det tredje ikväll eller imorgon, det är spikat plank så det kommer ta en bra stund.. :P
När vi rev taket blev vi väldigt glada över att se att ovanför det fula taket fanns orginal planket :D
Så det ska målas vitt precis som det är på undervåningen.
Såååååå skönt!! :D :D
Jag ville nämligen ha sånt tak överallt och Stefan sa att han inte tänkte ställa sig och sätta upp plank.
Det känns super att vi har kommit igång och tankarna snurrar för fullt över hur det ska se ut överallt.
Jag är väldigt inne på randigt av någon anledning..
Kommer nog bli randigt i alla fall i sovrummet..
Har hittat lite referensbilder som är bra.
Vad tycker ni?
Jag gillar den fjärde och den silvriga väggen.
De grå tycker jag är för små randiga men fina färger.
Och de rosa väggarna (utom den sista) är tänkta till Alicias rum.. :)
Ska ladda upp bilder på hur rummet ser ut nu så ni får se men först ska alla före-bilder laddas upp!

Kommentarer
Postat av: sanna o nessan

Ååååååh jag ÄLSKAR de vågräta ränderna, något sånt tänkte vi köra i tjejernas rum också! =) Va duktig på o lägga upp bilder nu fia, det ska bli kul o följa renoveringen!! =D (så kan du ju slänga in någon bild på sparven ibland me) :D Kaaamis

2011-02-09 @ 00:11:29
URL: http://sanini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0