Långt inlägg :P

Nu var det längesen jag skrev.. Men jag har inte kommit in på bloggen och så har internet kaosat så nu är det inte mitt fel ;P
I lördags blev vi bjudna på supergod middag hos mamma och sen hade vi hårstuga :)
Klippte Johanna och Stefan, man vet ju aldrig när jag har tid och lust att göra det nästa gång!
Klippte mammas lugg också men hon skulle nog behöva en ordentlig omgång :)
Kvällen slutade med att vi deckade hos mamma så vi sov kvar där, vaknade typ 2 på söndagen..

I måndags var vi på sista föräldrautbildningen på MVC, efteråt bad jag BM ta mitt blodtryck eftersom jag var så svullen i helgen.
Blodtrycket låg på 135/80 och jag har tidigare legat på 125/65 så det var en ganska stor skillnad.
Men svullnaden hade gått ner och jag hade ingen äggvita i urinen så hon tyckte att det såg bra ut ändå. Hon bokade dock in en ny tid till mig idag eftersom hon ville ha koll på mig nu. Så idag har jag varit hos BM igen, blodtrycket var nu 140/85 och jag hade en etta i urinen så det har gått åt fel håll skulle man kunna säga.
Men eftersom jag fortfarande mår helt bra och svullnaden inte kommit tillbaka så avvaktar de. Det var en förlossningsBM och hälsade på på MVC så det var hon som undersökte mig. Hon sa att bebis inte är riktigt fixerad, lite ruckbar men ligger på rätt plats.. Kändes ju som ett steg bakåt eftersom BM har sagt i fleeeera veckor att h*n är fixerad.. =/ Jag har en ny tid på onsdag och börjar jag må dåligt innan dess ska jag ringa MVC eller förlossningen. 140/90 är tydligen den magiska gränsen så jag är ju ganska nära =/

Hoppas jag slipper få havandeskapsförgiftning både för min och bebis skull!!

Efter BM idag har vi visat vår lägenhet för Stefans mammas jobbarkompis, hon har varit intresserad av att köpa den ganska länge nu så vi får se hur det blir. Tror dock inte hon var så intresserad längre.. Men vi får väl se :P

Igår var vi i Länna på HTH och köpte hyllplan till vår garderob, åkte dit så Stefan skulle få gå och hälsa på sina gamla jobbarkompisar.
Vi passade på att gå i alla affärer där också :P Stefan shoppade golfskor!! 50% var det på dem så det var ett kap!
Sen gick vi in på City gross, jäklar säger jag bara.. Hur stort som helst och massa bra priser! Vi ska börja åka till Bromma och handla på City gross tror jag..
Jag var helt slut märkte jag när vi klev in på IKEA i Kurvan.. Fy satan vilken rörig butik!
4 våningar att gå nerför, runt, runt, runt!
Och allting var typ hullerombuller på fel plats :S Jajja..
Dit åker vi inte igen i alla fall, håller oss till Barkarby och Uppsala :D
Men vi kom hem med en bokhylla till barnrummet och en hylla att ha över skötbordet så idag blev det uppsatt.
Och som vanligt dök det ner lite ljus, lakan, chips och annat smått :P
Nu är hyllan påfylld med blöjor, våtservetter och kräkisar.. Måste iväg och shoppa lite smått dit.
Så nu är vi nästan så redo vi kan bli :) Har ju tänkt shoppa när bebis har kommit också.

Juste!
Vår hyresgäst sa idag att vi får en pojke... Hans fru är tydligen "expert" på sånt och hon sa det.. Så vi får se! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0