SOOOL! :D

Nu är det verkligen vååår! :D
Idag har varit en bra dag och mitt humör är på topp! :P

Jag misslyckades totalt med att lägga mig tidigt igår för Alicia ville inte sova.. Hon låg vaken i min famn i 2 timmar och bara tittade på mig. Till slut blev hon hungrig och då la vi oss i soffan och åt. Tanken var att hon skulle få äta sig nöjd och sen upp och byta blöja och äta sig mätt uppe i sängen.. Så blev det inte!
Jag somnade på soffan när hon åt och vaknade imorse när Stefan gick till jobbet. Jag hade (har) så dåligt samvete för att hon inte fick någon ny blöja och hon var alldeles röd imorse. Hon hade börjat bli röd redan igår men idag var det illa.. Så nu är det blöjbyten ofta och smörja med olja som gäller så får vi bukt på det.. Det har faktiskt redan börjat försvinna, olja is the shit!! :P

Imorse var vi på BVC och träffade mammagruppen. Så roligt att det bara är små flickor i gruppen, det kommer bli Bollstanäsmaffian när de blir större :)
Det stod babymassage på schemat och Alicia låg helt stilla och tittade på Nikki hela tiden. Mys tyckte hon!
Sen vägde vi och mätte och mammas lilla sparv väger nu 5440 g och är 56,5 lång! Inte så liten längre :P

På vägen hem svängde vi förbi barnens hus och gick en sväng med Sanna & Vanessa och Sandra & Evelyn.
Det var meningen att vi skulle gå en promenix men eftersom jag hade bilen så åkte jag hem och så kom tjejerna upp till mig. Vi satt och njöt i solen i flera timmar. Jag passade på att ge Sandra i uppgift att fota eftersom jag alltid glömmer det och det gjorde hon med besked.. 342 bilder senare kände vi oss nöjda och några godbitar blev det :D Vet att Sandra otåligt väntar på att få bilderna, måste bränna en skiva och ta med till Sanna på lördag!

Efter besöket åkte jag och Alicia ner till station och åt middag med Angelica.
Lika trevligt som alltid :D Och gott var det också! Dit ska ja definitivt ta med Stefan!!

Efter middagen åkte jag upp till mamma (mormor) och tog en promenix med Rossy.
En mycket lycklig vovve var det :D Idag var det så skönt ute att jag inte ens ville vända hem :)
När vi kom tillbaka hade mormor kommit hem så hon fick prata lite med sparven.
Det märks verkligen att det är mamma som gäller nu.. När jag pratar med henne ler hon och svarar men när mormor pratar så tittar hon skeptiskt på henne och så var hon inte förut, då delade hon ut leenden till både höger och vänster :)

Idag har Alicia varit en exemplarisk bebis!
Hon sov när vi skulle iväg imorse så jag väckte henne med blöjbyte och ombyte. Hon var helt lugn på BVC och fick äta lite efter massagen. Hon somnade när hon hade ätit och sov när jag var på apoteket, sov vidare i bilen och vaknade en kortis på ica efter barnens hus. Somnade om och sov i bilen och vaknade när vi kom hem. Vaknade och åt och somnade om efter typ 30 min. Vaknade och var missnöjd medan jag brände bilder och åt lite. Sen var hon ledsen innan vi skulle åka så jag trodde hon var hungrig men icke! Hon somnade om och sov i typ 3 timmar.. Sen var hon vaken och åt och pratade hos mormor och somnade i vagnen hem. Sen gick vi upp och så somnade hon i min famn medan jag sjöng (läs nynnade) för henne i sängen och där har hon sovit i 2.5 timme nu..
Blir lite orolig när hon äter så kort och sällan men hon verkar nöjd ändå! :D

Oj vilket långt inlägg det blev :)
Nu ska jag gå upp och mysa med mina älsklingar och sova.
Förhoppningsvis vaknar jag någorlunda tidigt imorgon och kan åka och titta på utemöbler med Sanna.
Eller så tar jag en riktig slappar dag igen :P Får se :D

Här kommer några godbitar på våra guldklimpar!!

Alicia  Vanessa  Evelyn

Kompisar

  

Sömntuta


Världens vackraste leende!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0