Vaccin

Idag har Alicia fått vaccin..
3 sprutor fick hon! Den första gick jätte bra, hon rörde knappt en min.
Men de andra 2 som var 3-månadersvaccinen gjorde ont! Stackarn grät och grät..
Jag är glad att det var Stefan som höll henne för jag var också på väg att börja gråta!
Det skär ju i hjärtat när Sparven inte mår bra! :'(
Det är så jobbigt att inte kunna förklara varför vi gör henne illa.
Nålarna var så himla tjocka och älsklingen har blött i sina mini-plåster..
Det första vaccinet var mot tuberkulos, eftersom vi har släkt i Marocko skulle hon få den sprutan.
I vanliga fall får de den när de är 6 månader men vi ska ju åka ner dit redan i juni så hon fick den nu.
Hon har inte varit sig själv alls efter sprutorna, hon har sovit massor och varit jätte ledsen.
Hon har nog ont.. :(
Hoppas det har gått över till imorgon så vår solstråle är sitt vanliga glada jag igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0