Rulltårta! :)

Igår somnade jag vid 12 när jag nattade Alicia. Det var inte riktigt meningen på nedervåningen stod tvn på och alla lampor lyste.. Men det var skönt att somna "tidigt" för en gångs skull! Det gjorde att jag vaknade 9 imorse och gick upp :) Men ändå sprang dagen förbi och ingenting blev gjort :P
Eller jo jag sorterade bort kläder som Alicia vuxit ur, la ner det jag ville ha kvar i lådan som nästan blev full :)
Att någon så liten kan ha så mycket kläder!
Och så har jag gjort tårta till Stefan som han ska bjuda på på jobbet imorgon när han fyller år :)
Igår rullade Alicia från rygg till mage i soffan, det var liiite nedförsbacke :)
Idag rullade hon tre gånger till, utan nedförsbacke! :D
En gång ute i tältet och två gånger i soffan.
Jag gick ut till köket för att röra ihop chokladmousse och marzánkräm till tårtan, så tittar jag ut i vardagsrummet och säger till Stefan. Men har hon rullat igen? Haha jaa tydligen, svarar han. Då låg hon jättenöjd och tittade på tv och sög på handen och han hade missat det totalt :) hehe Knäppis!
Hon rullar när hon är hungrig tror jag, hon är ju van vid att hon lägger sig på sidan och får mat eftersom jag nästan alltid ligger och ammar. Så när hon är hungrig tar hon i och lägger sig på sidan. Men när jag inte ligger brevid så tar hon i så hon hamnar på mage istället :) Det var så hon rullade några gånger när hon var ännu mindre, men då låg jag brevid så det blev nedförsbacke mot mig :)

Kommentarer
Postat av: sanna

duktiga tjejen! ;) nu får du i n t e lämna henne på skötbordet när du duschar!! snälla! jag blit alldeles nervös när du mskriver sånt! ha de braa :)

2010-05-23 @ 10:54:32
Postat av: Fia

Haha nej verkligen inte!!

Numera sitter hon i sin babysitter när jag duschar :D

2010-05-23 @ 13:40:15
URL: http://soophiiaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0