Vårkänslor!

"Inatt" gick jag och la mig vid 5.30 så idag gick jag inte upp fören 1 typ. Är så himla dålig på rutiner!
Jag gick upp till mamma och tog en promenix med hunden och vilka VÅRKÄNSLOR!!
Krokusarna tittar upp ur marken och barnen har plockat fram cyklarna. Det åkte tom förbi en gatsopare och dammet yrde.
När jag kom in med hunden satt Toulouse (mammas katt) på altanen och jamade och när jag kom upp såg jag att han blödde om munnen.
Antingen så hade han skurit sig på någonting eller så hade någon elak katt bitit honom.
Stackarn! Han som verkligen är världens snällaste!
Jag plockade efter mycket krångel fram mammas trädgårdsslang för att spola av hjulen på vagnen. Då passade Quila (min katt) på att smita så jag blev kvar utanför mamma och bläddrade i en halens katalog. Till slut gav jag upp och började gå hemåt. Då minsann kom katten fram och gick jamandes mot mig så det var bara att vända upp för trappen och släppa in henne.
Här hemma har jag haft tvättstugan och bara suttit framför datorn.
Det känns som att Alicia inte har sovit alls lika mycket idag som igår.. Men det kan ju bero på att vi gick upp 1 och sen sov hon hela tiden i vagnen :P Men hon börjar vara mer och mer vaken och ligger och snackar och ler :D
Mammas älskling! 
En händelselös dag idag med andra ord :P Men imorgon ska vi ut på äventyr med Kattis :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0