10 veckor..

.. har vi haft vår älskling här.. Helt otroligt!
Känns som igår jag vankade runt med enorm mage :P
I lördags var jag på Stefans systers möhippa hela dagen. Stefan hade alltså Alicia hela OCH kvällen själv för första gången :) Eller själv och själv.. Först var han hos mamma och hälsade på och sen åkte han till sin svåger :)
10 var jag hemifrån sen var jag hos mamma vid 14 och ammade och sen kom jag hem typ 2 på natten.
Nästan ett helt dygn var jag alltså borta! Skönt att komma hemifrån och bara vara Fia, inte mamma Fia.
Hade nästan dåligt samvete för att jag inte hade hemlängtan, men det känns så otroligt bra att jag kan åka iväg på egen hand utan att oroa mig. Jag menar jag har ju faktiskt valt att skaffa barn med Stefan och han är en kanon pappa :) Han fick ha henne hela söndagen också så jag kunde sova.
Det enda jag tyckte var jobbigt var att jag inte kunde amma på nästan 2 dygn, då kände jag mig dåligt.. Det går ju inte att veta när alkoholen är ur kroppen så jag tog i och väntade över ett dygn från att jag slutat dricka. Alicia har nog inte mått helt bra av all ersättning, hon var nämligen alldeles trög i magen när den väl kom igång efter typ 1,5 dygns ammande.
Stackaren :(
Nästa gång måste jag vara ännu bättre på att pumpa ur innan!
Hon har dessutom varit sjukt snuttig igår och idag, så jäkla jobbigt. Hon har ätit nästan oavbrutet och jag har inte kunnat göra någonting. Hon har knappt sovit alls på dagarna men nu somnade hon äntligen ordentligt så jag kunde lägga ner henne i sängen. Hoppas hon sover ett tag nu. Igår kväll åt hon hur länge som helst och blev aldrig nöjd, tillslut gick jag ner och värmde lite ersättning och då somnade hon och sov i 5,5 timme!
Kanske är mjölken som måste komma igång igen efter lördagen och söndagen.
Jajja.. Hoppas morgondagen blir bättre!
Då ska vi till Mickan, Jonas, Noel och Levi och se om Stefan kan hjälpa dom med elen :D
Ska bli skojj att se deras nya kök!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Lägg upp bilderna :)

2010-04-30 @ 16:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0